Gezonde goede voornemens voor het nieuwe jaar waar je je gemakkelijk aan kunt houden
Gezonde goede voornemens voor het nieuwe jaar waar je je gemakkelijk aan kunt houden

Gezonde goede voornemens voor het nieuwe jaar waar je je gemakkelijk aan kunt houden

Gezondheid en levensstijl
21 dec 2018

Goede voornemens voor het nieuwe jaar hebben vaak de slechte reputatie van een ongelooflijk laag slagingspercentage. Of het nu het gebrek aan motivatie is of gewoon omdat de verwachtingen niet realistisch zijn, de kans is groot dat sommige ervan helemaal nooit uitkomen. Misschien begin je de eerste weken best goed maar daarna zit het leven je in de weg. Wees niet te hard voor jezelf! Het is belangrijk om meerdere eenvoudige doelen te stellen die eenvoudig in jouw routine zijn in te passen. Nadat je het eerste doel hebt gehaald, zul je een geweldig gevoel van vervulling hebben. En je bent gemotiveerd om je volgende doelstelling te halen!

Eet bewust

Denk na voordat je eet. Nee, dit betekent niet calorieën tellen of jezelf uithongeren! Het betekent gewoon dat je jezelf bewust bent van wat er op je bord ligt. Kijk eens naar de kleuren die er op een dag op jouw bord liggen. Een verscheidenheid aan kleuren eten is een goed teken dat je verschillende voedingsmiddelen binnen krijgt. Des te meer kleuren je eet, des te gevarieerder zijn de voedingsmiddelen die je binnen krijgt. Wie vindt het nou niet leuk om de regenboog te zien, of beter nog, hem op te eten? Probeer rood, oranje, geel, groen, wit en paars of blauw op je bord te zien bij elke maaltijd

Verplicht jezelf tot een slaaproutine

Consistentie is het toverwoord! Probeer elke avond ongeveer op hetzelfde tijdstip te gaan slapen en elke morgen op hetzelfde tijdstip op te staan. Als je in een routine kan komen, verander je je biologische klok. Je lichaam voelt zich natuurlijk moe wanneer het tijd is om naar bed te gaan, zodat je makkelijker in slaap valt. Maar belangrijker is dat je je de volgende morgen niet meer uit bed hoeft te slepen. Door de routine zul je merken dat je op het juiste moment wakker wordt en dat je je uitgerust zult voelen! En je ervaart ook niet meer de verschrikkelijke schok wanneer het alarm afgaat tijdens je slaap. Als je consistent bent, slaap je al lichter en ben je er klaar voor om wakker te worden als je alarm afgaat.

Beperk geraffineerde suiker

Het kan lastig lijken om vandaag de dag geraffineerde suikers te beperken, omdat ze in allerlei verpakt en verwerkt voedsel verborgen zitten! Maar je hoeft er alleen maar op te letten dat je echte, natuurvoeding eet. Dit betekent dat je je suikers op natuurlijke wijze inneemt, van bronnen zoals Chiquita-bananen uiteraard! Weg met in suiker verpakte graansoorten. Maak een ontbijt van Chiquita-bananen en granola. Schakel van in de winkel gekochte sauzen over op onze mangosaus met Chiquita-banaan, heerlijk met witvis!

Drink meer water

Je drinkt al snel te weinig water op een dag, hoewel het essentieel is voor de werking van je lichaam. Zorg ervoor dat je een fles water bij je hebt! Als je vergeet er af en toe van te drinken, stel dan een herinnering op je telefoon in. Zet post-its op je bureau of thuis die eraan herinneren dat je een glas water moet drinken.

 

Als deze goede voornemens uitkomen ben je op de goede weg om je andere doelstellingen te behalen. Babystapjes worden enorme sprongen vooruit en je lichaam en geest zullen je er dankbaar voor zijn! Toe maar, dit jaar gaat het lukken met je goed voornemens, samen met Chiquita. Deel je updates met de Chiquita-bananengemeenschap via #Chiquitabanana