10 gezonde snacks die je door je examens heen helpen
10 gezonde snacks die je door je examens heen helpen

10 gezonde snacks die je door je examens heen helpen

Gezondheid en levensstijl
13 Nov 2018

Tijdens drukke en stressvolle examenperiodes is het juist belangrijk om gezond te blijven eten. Alleen als je gezond eet, blijf je scherp en energiek. Ook als je weinig tijd hebt, hoef je niet de keuze te maken tussen gemak en gezondheid, want deze tussendoortjes zijn gezond én supersnel te bereiden!

 

Koffie? Nee, bedankt!
Als we weinig energie en nog minder tijd hebben, zijn we eerder geneigd om naar cafeïne of zoete lekkernijen te grijpen. Ze geven je energieniveau meteen een boost, maar dit opkikkertje duurt maar heel even. Je voelt je na het drinken van een kop koffie vaak nog vermoeider dan daarvoor. Heb jij ook behoefte aan een tussendoortje waar je langdurig energie van krijgt? Vervang die kop koffie dan eens door een smoothie van Chiquita-banaan met bosbes en chia. Het drankje zit boordevol natuurlijke suikers die je een snelle oppepper geven, maar deze suikers zorgen ervoor dat je niet binnen korte tijd 'crasht'. Zo blijf je langer alert en gefocust. Het chiazaad in deze smoothie versterkt je immuunsysteem, de bosbessen zijn ware vitaminebommetjes waar het water je van in de mond loopt en de heerlijk zoete Chiquita-bananen geven je een energieboost!

 

Powersnacks!
Deze gezonde en smakelijke sushi van Chiquita-banaan en kokos maak je in een handomdraai. Dit tussendoortje houdt je zeker een paar uur scherp. Bovendien is het een feestje om ze te bereiden en kun je je heel even op iets anders dan je boeken richten. Leg je favoriete toppings op de sushi, pak je eetstokjes en... eet smakelijk! Dit tussendoortje zorgt ervoor dat je batterij weer oplaadt en bevat alle voedingsstoffen die je nodig hebt om scherp en alert te blijven!

Studeren terwijl je onderweg bent?
Reis je van je school naar je werk en wil je ook onderweg studeren, bijvoorbeeld als je in de trein zit? Dan heb je waarschijnlijk ook tussendoortjes voor onderweg nodig. Als je haast hebt, is het verleidelijk om voor een snelle hap te gaan of iets uit de snoepautomaat te kiezen. Maar als je dit vaak doet, wordt het een dure grap en krijg je meestal niets dan 'lege' calorieën binnen. Maak eens voldoende Chiquita-banaan met granola reepjes voor een week klaar. Die kun je overal mee naartoe nemen. Een reepje zit boordevol noten die rijk aan omega 3 zijn. Chiquita-bananen zijn energierijk en bevatten zo veel mangaan, magnesium en vezels en meer dat ze er krom van staan! Op Chiquita-bananen kun je bouwen - zelfs als je geen tijd hebt om een gezond hapje klaar te maken. Er bestaat geen tussendoortje dat makkelijker mee te nemen, gezonder en handiger is dan een Chiquita-banaan!

 

Deze tussendoortjes houden je scherp als je aan het blokken bent voor je examens. Haal het beste uit jezelf door het beste te eten: Chiquita-bananen. Deel via #Chiquitabanana met ons welke tussendoortjes je eet tijdens het studeren