Gezondheid En Voordelen

Gezonde tussendoortjes? Je hoeft niet verder te zoeken dan een Chiquita banaan!

Gezondheid En Voordelen

november 25th 2020 ・ 5 Leestijd in min

We zijn het er allemaal over eens dat Chiquita bananen een geweldig gezond tussendoortje zijn. Maar kunnen we het eens worden over wanneer de beste tijd is om er een te eten? Wat is de beste tijd van de dag? Wat is het beste stadium van rijpheid?

Er zijn zoveel verschillende meningen. Hieronder ontdek je alles over de voordelen van bananen om je te helpen wat de beste tijd is voor jou…

Wat is het beste rijpheidsstadium

Iedereen houdt van een gezond, zoet tussendoortje. Dus wat is het beste rijpheidsstadium om een banaan te eten? Veel hangt af van je eigen smaak en voedingsbehoeften. Iedereen weet dat minder rijpe bananen een mildere, frissere smaak hebben en zoeter worden naarmate ze rijpen.

De verandering in zoetheid komt doordat het resistente zetmeel in de banaan wordt afgebroken tot natuurlijke enkelvoudige suikers. Hoe rijper de banaan, hoe meer suikers hij zal bevatten. Dus als je een zoetekauw bent, is een geweldig, gezond zoet tussendoortje een rijpere, meer gele banaan – zelfs een met bruine vlekken!

Als je op zoek bent naar caloriearme tussendoortjes, dan is een minder rijpe (groenere) banaan een betere keuze omdat het resistente zetmeel je langer een verzadigd gevoel geeft. En als je diabetes hebt, KUN je bananen eten – met mate – zolang je goed rekening houdt met het koolhydraatgehalte van de banaan.

 

Ah, dus wat moet je doen met overrijpe bananen? Af en toe kan een banaan worden vergeten, die op de bodem van de fruitschaal bruin geworden is. Deze bruine schoonheden zijn eigenlijk perfect om te bakken (zoals bananenbrood natuurlijk!) of te gebruiken in een heerlijke gezonde smoothie. Bekijk onze schat aan bananenrecepten hier.

Beste tijd van de dag om bananen te eten?

Bananen zijn niet alleen een van de beste superfoods, ze zijn ook perfect voor elk moment van de dag. Bekijk alle mogelijkheden hieronder…

Bananen vormen een gezond ontbijt

Op zoek naar ontbijtideeën? Bananen vormen op zich een fantastisch gezond ontbijt , maar ook als ontbijtsmoothie of in plakjes gesneden op muesli of havermout. De mogelijkheden zijn eindeloos! Het resistente zetmeel en de natuurlijke suikers in bananen werken samen om gedurende de ochtend energie te behouden. Ze barsten ook van de vitamines en mineralen, en als je een caloriearm dieet volgt, zal het eten van bananen in de ochtend helpen om die trek later in de ochtend op afstand te houden.

Bananen zijn een geweldig tussendoortje voor de training

Ooit afgevraagd wat je moet eten voordat je gaat hardlopen? Bananen natuurlijk! Bananen zijn de beste tussendoortjes voor de training. Duursporters en fitnessexperts zweren bij de voordelen van bananen vanwege hun hoge koolhydraatgehalte, gemiddelde GI en het hoge gehalte aan vezels. Experts raden een minder rijpe banaan aan voor als je uithoudingsvermogen nodig hebt (duursporten) en een zeer rijpe banaan voor een snellere energiestoot. Vitamine B6 in bananen helpt het lichaam energie vrij te maken, en het is ook een van de beste kaliumrijke vruchten die het lichaam nodig heeft voor lichaamsbeweging. Bananen zijn echt het beste tussendoortje voor en na de training, en ook nog eens superhandig!

Chiquita_ rennen

Bananen zijn gezonde tussendoortjes voor kinderen

Op zoek naar gezonde tussendoortjes voor kinderen? Je kunt de trouwe banaan niet verslaan! Kinderen hebben de hele schooldag energie nodig om hun lichaam en hersenen van brandstof te voorzien. Dus een banaan in hun broodtrommel zorgt voor een geweldige gezonde opkikker. Vergeet snoep of andere zoete lekkernijen… Bananen zijn een geweldig, gezond, zoet tussendoortje waar bijna elk kind van houdt!

Bananen na het eten

Er is niets mis met een banaan na het eten! Bananen zijn een van de beste caloriearme tussendoortjes en omdat ze boordevol vezels zitten, voel je je langer verzadigd. Ze zullen er ook niet voor zorgen dat je bloedsuikerspiegel plotseling stijgt en daalt, waardoor je naar ongezonde zoete lekkernijen kunt verlangen.

Bananen voor het slapengaan

Geloof het of niet, er zijn goede tussendoortjes voor laat op de avond. En je raadt het al – het zijn bananen! Een studie uit 2012 in de Journal of Pineal Research wees uit dat het eten van bananen de melatoninespiegel verhoogde – het hormoon dat onze slaap-waakcyclus regelt. Dit komt omdat bananen tryptofaan bevatten, een aminozuur dat het lichaam helpt de feel-good neurotransmitter serotonine aan te maken, de voorloper van melatonine. Bananen zijn ook een van de beste kaliumrijke vruchten die je spieren helpen ontspannen. Dus maak je geen zorgen – bananen zijn een goed tussendoortje voor laat op de avond en de perfecte snack voor het slapengaan.

Bananen – de grote held onder de tussendoortjes!

Bananen zijn echt het beste gezonde tussendoortje! Bananen zitten boordevol vitamine B6, B9, C, kalium, magnesium, mangaan en heel veel vezels… ze zijn een geweldig caloriearm tussendoortje, veganistisch tussendoortje, tussendoortje voor kinderen, tussendoortje voor laat op de avond… Van de voordelen van bananen ga je echt uit je bananendak!

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link
Powered by Social Snap