Nieuws

Miss Chiquita viert haar verjaardag

Nieuws

maart 31st 2020 ・ 10 Leestijd in min

Miss Chiquita viert haar 75e verjaardag tijdens de New York Advertising Week, het grootste jaarlijkse advertentie-evenement waar leiders uit de reclamewereld, de creatieve sector, entertainment, marketing, media en technologie bijeenkomen.

Sinds 1944 is Miss Chiquita het icoon van onze gezonde snack, de vrolijk gele Chiquita bananen, en tovert ze een glimlach op het gezicht van bananenliefhebbers overal ter wereld. Ons bedrijf viert dit jaar de 75e verjaardag van deze ‘first lady’ van ons bananenmerk en blikt hierbij terug op de vele die zij de afgelopen 75 jaar heeft gedaan.

Begin jaren veertig van de vorige eeuw werd Miss Chiquita geïntroduceerd om Amerikaanse consumenten te leren hoe ze hun bananen het beste konden laten rijpen, pellen en eten. Bananen werden destijds namelijk nog beschouwd al een exotische fruitsoort. Het stripfiguurtje in de vorm van een banaan werd werd mede beroemd dankzij de radio-jingle die op een bepaald moment wel 376 keer per dag via zenders in heel de Verenigde Staten te horen was. Miss Chiquita kreeg ook rollen in tv-programma’s en films, waardoor ze een echt icoon van de popcultuur werd. In 1987 onderging de Chiquita topvrouw een metamorfose door Oscar Grillo en nam zij de vorm van een temperamentvolle Latijns-Amerikaanse vrouw aan. Ondanks het veranderde uiterlijk door de jaren heen is de missie van Miss Chiquita onveranderd gebleven en dat is mensen laten zien hoe leuk en gezond snacken kan zijn.

We zijn heel blij dat we dit 75-jarig jubileum van Miss Chiquita kunnen vieren, die zoveel betekend heeft voor onze fans en ons merk. Het publiek heeft de ontwikkeling van haar personage op de voet gevolgd en de belangrijke rol die ze door de jaren heen heeft gespeeld bij de groei van de bananenindustrie.

Jamie Postell, directeur verkoop van Chiquita Noord-Amerika

In 2017 vormde Miss Chiquita de inspiratie voor de schoenenlijn ‘Let’s Go Bananas’ tijdens de London Fashion Week. Ze maakte ook deel uit van de Advertising Week Madison Avenue Walk of Fame in 2018, waar de bekendste en meest geliefde beeldmerken in de industrie worden bekroond. In 2019 ontving Miss Chiquita de eerste Pop Icon International Achievement Award tijdens de Latijns-Amerikaanse Advertising Week-verkiezing. In september 2019 zal Miss Chiquita weer van de partij zijn op het evenement in New York, want ze is immers de regerende kampioen.

Miss Chiquita blijft het gezicht van Chiquita bananen en gezonde bananenvoeding. Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, zet het merk haar in het zonnetje door een gezond recept voor Tiramisu naar haar te vernoemen. Maar wil je, voordat je begint aan dit gezonde dessert,  naast Miss Chiquita meer weten over ons bedrijf, bekijk dan ook eens het verhaal van Chiquita.

Miss Chiquita Italiaanse tiramisu met Chiquita banaan

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link