chiquita-roze-stickers-artikel
chiquita-roze-stickers-artikel

De blauwe sticker van Chiquita wordt roze voor het goede doel

Bedrijfsnieuws

De blauwe sticker van Chiquita wordt roze voor het goede doel!

200 miljoen Chiquita-bananen zullen de speciale rozekleurige sticker dragen. De hele maand oktober wordt de iconische blauwe sticker van Chiquita felroze om mensen bewust te maken van hoe dringend de zaak voor borstkanker is. Veel mensen zijn met borstkanker in aanraking gekomen en Chiquita zet zich ervoor in om over de hele wereld meer aandacht voor borstkanker te vragen. Met trots ondersteunen wij de campagne door de roze sticker in huishoudens over heel de wereld te introduceren.

Met miljoenen nieuwe gevallen elk jaar, is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen. Zoals je misschien wel weet, zijn Chiquita-bananen het populairste fruit ter wereld. Ze zeggen dat je met z’n tweeën sterker staat. We zijn van plan te profiteren van de populariteit van Chiquita-bananen en aandacht te vragen voor dit gevoelige onderwerp dat iedereen raakt.

“Omdat de banaan in vrijwel elk huishouden aanwezig is, is deze campagne voor Chiquita een uitstekende manier om aandacht te vragen voor borstkanker en het belang van een evenwichtig voedingspatroon en gezond leven te herhalen”, verklaart Global Marketing Director Bettina Stier Scatamachia.

Voor de tweede keer slaat Chiquita de handen ineen met verschillende stichtingen ter wereld, zoals de American Cancer Society en Pink Ribbon in Europa. “Een goede buur zijn” is een van Chiquita’s initiatieven op het gebied van duurzaamheid. Dit betekent niet alleen de buren in de gemeenschappen waarin we actief zijn, maar ook in de gemeenschappen onder onze consumenten. Als onderdeel van dit initiatief hebben we besloten ons in te zetten voor een groter bewustzijn van kanker en de bestrijding ervan.

Chiquita biedt steun voor de zaak op drie niveaus. In de eerste plaats wordt onderzoek gefinancierd om een genezing te vinden. Ten tweede wordt bewustzijn gekweekt over het belang van een vroegtijdige detectie. Ten derde bevordert Chiquita algeheel welzijn en een actieve levensstijl in het algemeen om preventie te ondersteunen. Om deze drie doelstellingen te realiseren, maakt de Chiquita-campagne gebruik van een serie gerichte acties, zoals het inzetten van de media, en de betrokkenheid van influencers en merkambassadeurs.

In het VK zijn we een samenwerking aangegaan met Girl vs Cancer om een T-shirt met Chiquita-banaan van beperkte oplage te maken. De opbrengst van de T-shirts wordt over 4 liefdadigheidsinstellingen verdeeld. 

Veel mensen zijn met borstkanker in aanraking gekomen, persoonlijk of doordat ze dierbaren de strijd tegen de ziekte hebben zien aangaan. Elke inspanning maakt een verschil. Laat uw steun voor borstkanker blijken door in de maand oktober roze te dragen.