Weetjes

Chiquita is gek op bananen

Chiquita heeft er niet alleen voor gezorgd dat de banaan overal verkrijgbaar is, maar is ook de eerste organisatie ter wereld die via massamedia branding-technieken toepaste op een banaan. Wij hebben Miss Chiquita geïntroduceerd als ambassadeur om de vrolijke boodschap van ons merk over te brengen en consumenten te vertellen hoe een banaan wordt gegeten—dit was in de eerste helft van de vorige eeuw immers niet algemeen bekend. In 1963 voorzagen we onze bananen voor het eerst van een kwaliteitskeurmerk: onze bekende blauwe Chiquita-sticker. Het is niet alleen een populair beeldsymbool geworden, maar geeft consumenten overal ter wereld de garantie dat de banaan die ze gaan opeten van hoge kwaliteit is. We houden deze traditie in ere, maar lopen tegelijkertijd voorop in het veranderen van de relatie die de bananenindustrie heeft met het milieu. Dit is een van de zaken waar we ons momenteel mee bezig houden om onze koploperspositie te behouden.

Vanaf het moment dat een banaan aan de boom hangt—en de prachtigste felgroene en frisgele tinten heeft—zijn ze onweerstaanbaar. Voedzaam en toch komisch. Legendarisch, maar nog altijd nederig. Vreemd gevormd, maar goed doordacht. Maar vooral heel erg leuk. Van bananen word je vrolijk. Geloof je ons niet?

Toe maar. Pak een banaan. We wachten wel even.

Zie je wel? Ze zijn onweerstaanbaar.