Onze bananen
Onze bananen

Onze bananen

Als je aan bananen denkt, denk je waarschijnlijk meteen aan Chiquita en aan de bekende blauwe sticker. In dat is niet voor niets. Chiquita is de eerste organisatie ter wereld die via massamedia branding-technieken toepaste op een banaan. Dit was in 1944, het jaar waarin we Miss Chiquita introduceerden. De pakkende jingle ging over Chiquita bananen en leerde consumenten hoe bananen moeten worden bewaard.

Als je niet kunt zingen, lees je gewoon alle weetjes hieronder over het kiezen en behandelen van Chiquita bananen.

Of kietel je smaakpapillen met onze exotische bananenrassen.

Als je mensen vraagt een bananenmerk te noemen, zullen ze vaker Chiquita noemen dan welk ander merk dan ook. Chiquita krijgt van consumenten een topscore voor smaak, uiterlijk, versheid, voedingswaarde en formaat.

Het rijpen van de bananen

Als bananen worden geoogst zijn ze nog groen. Zodra de steel van de plant is gesneden, begint het rijpingsproces.

Chiquita deelt bananen aan de hand van de kleur van de schil (en dus rijpheid) in een van vijf categorieën in:

  • Groen
  • Geel met groene top
  • Geel
  • Geel met bruine vlekken
  • Bruin