Nieuws
maart 31st 2020 ・ 10 Leestijd in min
Out of home blijft een high-impact marketing touchpoint dat niet weg te denken is uit het leven van alledag. In de rommelige wereld van communicatie kan de juiste advertentie uiterst effectief zijn om een merk een nieuw gezicht te geven of een nieuwe merkbeleving tot stand te brengen die niet alleen impact heeft op consumenten maar ook op klanten.
Halverwege 2017 kondigde Chiquita Brands International de lancering van haar nieuwe campagne ‘We Are Bananas’ aan. De organisatie werkte samen met reclamebureau Wieden+Kennedy, dat alle promotie-activiteiten voor het legendarische merk in Amerika verzorgde.
De samenwerking werd ingeluid met out-of-home activiteiten in grote steden in de VS, zoals een gamma aan billboards op Times Square in New York, in Los Angeles, Chicago en Cincinnati. Het speelse imago van Chiquita werd verder uitgesponnen met koppen als ‘hello yellow,’ ‘nobody has ever eaten a banana angry’ en ‘work on your curve’ voor de OOH-activiteiten.
In november 2017 wonnen Wieden+Kennedy en Chiquita op de The Drum® Creative Out of Home Awards de eerste plaats in de categorie copywriting en wonnen ze voor de campagne als geheel de tweede plaats in de categorie out of home creative.
Vanaf het moment dat we in 1944 begonnen met het toepassen van branding-technieken op de banaan - van onze legendarische blauwe stickers tot de introductie van Miss Chiquita - hebben we ernaar gestreefd de vrolijkheid van ons merk over te brengen via levendige en luchtige visuele verhalen. We zijn heel blij dat we die traditie kunnen voortzetten met geweldig en opwindend werk dat gangbare marketingmethoden op onverwachte manieren door elkaar schudde. Daarnaast zijn we natuurlijk uitzinnig van blijdschap over de erkenning die wij hebben gekregen van The Drum® Creative Out of Home Awards.
Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!