Winnaars van Chiquita 'Fuel the Fun' bekendgemaakt
Winnaars van Chiquita 'Fuel the Fun' bekendgemaakt

Winnaars van Chiquita 'Fuel the Fun' bekendgemaakt

Bedrijfsnieuws
20 jan 2020

Veertien schitterende ontwerpen zijn geselecteerd uit twintig winnende inzendingen van Chiquita’s wereldwijde wedstrijd boordevol plezier, waarin klanten werden opgeroepen om hun creativiteit los te laten op de iconische Blauwe Sticker van Chiquita. De geselecteerde ontwerpen zullen over heel de wereld tussen februari en maart 2020 op miljoenen Chiquita-bananen komen te staan.

De ‘Fuel the Fun’ promotie liep vanaf het begin van het schooljaar in 2019 in de VS, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Griekenland, België en Nederland, waarbij spannende prijzen gewonnen konden worden zoals iPads Pro en Apple-potloden. Tijdens deze promotie konden klanten hun ontwerpen maken en deze op Chiquita’s ‘Fuel the Fun’ website uploaden. Chiquita heeft bijna 500 inzendingen ontvangen!

De winnaars zijn: 

  • Regina R., Alexandria H. en Aviva M. uit de Verenigde Staten
  • Karolien S., Tim de L. en Jenny C. uit Nederland
  • Valérie G., Elodie D., Caroline C. uit België
  • Valentina A., Mariangela R., Carlo Andrea S. uit Italië
  • Maria S., Charalambos D., Maria T. uit Griekenland
  • Mara G., Alexandra U. en Sonja M. uit Duitsland
  • Martina K. en Simone H. uit Oostenrijk 
fuel the fun

Chiquita promoot plezier omdat zijn heerlijke bananen een breed scala aan vitaminen en mineralen bevatten. Daarom zijn ze een uitstekende bron van natuurlijke energie en de lekkerste manier om elk creatief brein topprestaties te laten leveren, ongeacht de leeftijd. Een Chiquita-banaan levert meteen een duurzame energie-injectie dankzij zijn gezonde natuurlijke suikers en oplosbare vezels. Dit wonderfruit zit ook nog eens vol kalium. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit het leerproces ondersteunt omdat het voor meer alertheid zorgt. Lekker en leuk – geen wonder dat iedereen en vooral kinderen ze lekker vinden! Er bestaat geen betere traktatie voor in de broodtrommel mee naar school.

De gekozen ontwerpen worden een belangrijk onderdeel van de lange en fascinerende geschiedenis van Chiquita’s wereldberoemde Blauwe Sticker, samen met wereldbekende versies als de jaarlijkse Roze Sticker van het bedrijf om het bewustzijn van en onderzoek naar borstkanker te ondersteunen, de fitnessstickers en de stickers met een beperkte oplage Ricardo Cavolo. De winnende ontwerpen worden ook gebruikt in Chiquita’s verkoopmateriaal en zullen tot leven worden gebracht op de website van Chiquita.

Je kunt alle 14 stickers met de ontwerpen van Chiquita's getalenteerde klanten vanaf februari verzamelen in winkels in Europa en Noord-Amerika. Spaar ze allemaal! 

Chiquita’s betrokkenheid bij kinderen en onderwijs is tradiegetrouw groot geweest en het bedrijf is actief betrokken bij het investeren in de toekomstige generatie(s). Als onderdeel van de “being a good neighbour / het zijn van een goede buur” -pijler van ons duurzaamheidsbeleid, zetten we ons in voor de gemeenschappen waar onze werknemers woonachtig zijn, en stimuleren we onder andere het onderwijs van de kinderen van onze medewerkers. We investeren in school infrastructuur en bieden schoolpakketten aan. Op jaarbasis distribueren we meer dan 3300 schoolpaketten naar de kinderen van onze medewerkers in (tropische) productielanden. Onder andere in Guatemala, Honduras en Costa Rica. De schoolpaketten van Chiquita bevatte alle materialen die nodig zijn om de kinderen in staat te stellen op school te kunnen presteren. Zo willen we de kinderen het perspectief geven op een succesvolle toekomst. Chiquita’s aanpak om lokale gemeenschappen te ondersteunen is onderdeel van ons’ “Behind the blue sticker” duurzaamheidsprogramma. 
 
Om meer te ontdekken over onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid, ga naar: https://chiquita.nl/groen

fuel the funfuel the funfuel the funfuel the fun