Gezondheid En Voordelen

5 fantastische snacks die voor energie en fitness-succes zorgen

Gezondheid En Voordelen

maart 31st 2020 ・ 10 Leestijd in min

Nu het marathonseizoen er weer aankomt, zijn veel mensen bezig met training.

Het opbouwen van uithoudingsvermogen staat centraal, maar dat kan niet als je lichaam niet de goede brandstof heeft. Gezonde snacks die energie leveren zijn van vitaal belang om door te blijven gaan, of je nu voor 5 km of de volledige marathon gaat.

Je kunt verspreid over het land verschillende parcoursen vinden, voor elke hardloper wat wils. Recreatielopen lopen in omvang uiteen en tref je aan door het hele land. Ook zijn er veel themalopen.

Of je nu een nieuwe of ervaren hardloper bent, je zult je voldaan voelen als je je doel haalt. Om je lichaam zo goed mogelijk te laten voelen en presteren, moet je het de juiste voeding geven. Deze slimme, smaakvolle snacks geven je voortdurend energie en zitten vol met belangrijke voedingsmiddelen voor elke fitnessoefening.

Bananen:De vrolijke kleur en meegeleverde verpakking zijn nog maar het begin. Bananen zijn een goede bron van kalium, dat verkramping voorkomt. Bovendien voorzien ze in geweldige natuurlijke suikers (het goede soort) en koolhydraten, die voor duurzame energie zorgen. Het is een algemene misvatting dat bananen niet zo gezond zijn vanwege hun hoge suikergehalte. De natuurlijke suikers in bananen komen met vezels, die de vertering vertragen en het lichaam de tijd geven de suiker als brandstof te gebruiken in plaats van ze als vet op te slaan. Pak een tros Chiquita-bananen in de winkel en je hebt een handige snack te pakken voor het sporten of om aan je herstelshake toe te voegen.

Cottagecheese:Neem een paar scheppen van dit witte wondertje en geniet ervan met je favoriete fruit of besprenkeld met je favoriete kruiden. Je kunt er ook iets lekker knapperigs aan toevoegen door er cashewnoten of amandelen over heen te strooien; deze zijn rijk aan omegavetzuren. Cottagecheese zit boordevol eiwitten, zodat je je er jonger door zult voelen, wat essentieel is voor lange lopen (of gewoon voor lange, drukke dagen). Fitnessers opgelet! Dit eiwit helpt bij de opbouw en reparatie van spieren tijdens trainingperiodes.

Smoothies:Smoothies zijn verfrissend, stimulerend en perfect aan te passen, en eigenlijk meer een traktatie dan een gezonde snack. Toch zijn deze koude samenstellingen perfect geschikt vóór of na het sporten, en zelfs ter vervanging van een maaltijd als je onderweg bent. Je kunt melk of sap gebruiken als vloeistofbasis en dan naar wens vers of ingevroren fruit en groenten toevoegen. Voor een overheerlijke smoothie met slechts vier ingrediënten ga je als volgt te werk:

snelle eiwitrijke Chiquita-bananensmoothie

Ingrediënten:

1 hele Chiquita-banaan, in plakjes gesneden
28 gram magere Griekse yoghurt
1/8 kopje vers ananassap
1/4 kopje sinaasappelsap

Bereidingswijze:Stop alle ingrediënten in een blender en pureer totdat het een glad mengsel is. Genoeg voor één portie.

Edamame:Edamame is niet alleen een lekker voorafje bij je favoriete sushiplek, het is ook een ideale snack om op te sporten. De lekkere groene sojabonen die je uit de peul plukt zijn een geweldige bron van eiwit, ijzer en vitamines B. Bovendien ondersteunen de voor het hart gezonde isoflavonen de gezondheid van je botten. Geniet ervan met een beetje zeezout en een groot glas water. Perfect als je zin hebt in een hartige snack en je junkfood wilt vermijden.

Chocolademelk:Als je niet hardloopt, denk je waarschijnlijk dat chocolademelk alleen iets voor kinderen is. In werkelijkheid heeft chocolademelk cultfollowers in de wereld van de duursporten. Het is rijk aan calcium om de botten sterk te houden, wat erg belangrijk is voor hardlopers. En het heeft eiwitten en koolhydraten die voor brandstof zorgen. Beloon jezelf met deze zoete traktatie na een loop voor een heerlijk voldaan gevoel.

Met deze snacktips in gedachten, heb je de brandstof en de perfecte start om voor je persoonlijke records te gaan!

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link