Gezondheid En Voordelen

Yoga- en stretchoefeningen

Gezondheid En Voordelen

mei 6th 2020 ・ 10 Leestijd in min

Blijf lenig tijdens het sporten

Aangezien we allemaal veel meer tijd binnenshuis doorbrengen dan normaal, moeten we ervoor zorgen dat we fit en actief blijven. Het onderhouden van je lenigheid is belangrijk onderdeel van elk fitnessprogramma en yoga vormt dan ook een fantastische activiteit om aan je dagelijkse training toe te voegen.

 

Creëer een yogaroutine om je spieren voorzichtig te strekken na cardiovasculaire oefeningen: het is een geweldige manier om te ontspannen en nieuwe energie op te doen terwijl je thuiswerkt. De focus die yoga legt op de ademhaling is ook de perfecte manier om je op je lichaam te concentreren en al je zorgen achter je te laten. Het is ook iets dat het hele gezin kan doen: er bestaat yoga voor alle niveaus, van beginner tot expert, dus er zijn bewegingen voor iedereen.

 

Naast hun kwaliteit en geweldige smaak vormen Chiquita-bananen een geweldige snack voor of na de yogatraining. Ze bevatten namelijk veel goede, snelwerkende koolhydraten in de vorm van oplosbare vezels en natuurlijke suikers die het glycogeenniveau van het lichaam helpen herstellen, wat op zijn beurt de spieren herstelt. Ze zitten ook boordevol kalium, wat de spierfunctie ten goede komt. Fitnesscoach Frankie Ruiz geeft hieronder een aantal geweldige tips om je spierflexibiliteit te vergroten.

Maak van yoga een prioriteit na de training

Rond elke training af met een vijf minuten durende sessie van statische rekoefeningen, gericht op de delen van je lichaam die je het meest gebruikte tijdens je trainingssessie. Dit betekent dat je bijvoorbeeld na het hardlopen speciaal aandacht besteedt aan je quads, hamstrings, kuiten en onderrug. Bij statisch rekken wordt gedurende ten minste 30 seconden spanning op verschillende spieren gecreëerd. Als je dit regelmatig doet, verbeter je je bewegingsbereik en verminder je de pijn die je voelt tijdens je trainingssessies.

Yoga is voor iedereen

Het geweldige van yoga is dat het werkt op verschillende vlakken: het verbetert de ademhalingsefficiëntie, flexibiliteit en balans, evenals je kernkracht. Het meditatieve aspect van de houdingen helpt ook om je gemoedstoestand te verbeteren. In je eigen huis zal niemand oordelen of je wiebelt, dus nu is een geweldig moment om te beginnen!

Neerwaartse Hond, Krijger I en II, Opwaartse Hond, Lunge, Boomhouding en Lijkhouding zijn enkele van de yogahoudingen die het makkelijkst onder de knie te krijgen zijn. Je kunt ze gemakkelijk online vinden: zoek de afbeeldingen op en maak een selectie voor jouw routine. Maak je niet al te veel zorgen over hoe lang je elke houding vasthoudt, maar adem ongeveer 30 keer diep in en uit voordat je van positie verandert.

Overtraining tijdens yoga komt niet vaak voor en dus is het echt een vorm van lichaamsbeweging die je elke dag kunt doen. Je kunt ook gewoon een paar houdingen uitvoeren als je even tijd hebt. Combineer je routine met een kalmerende, rustgevende afspeellijst voor meditatie of yoga: alle populaire streamingwebsites hebben een ruime keuze. En ontspan…

 

#BLIJFTHUIS

Blijf veilig, blijf positief, blijf thuis

Gratis apps beschikbaar:

https://www.youtube.com/user/yogawithadriene

https://www.youtube.com/watch?v=4pKly2JojMw

https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link