Oktober is borstkankermaand, ter ere hiervan hebben we onze iconische blauwe sticker een roze make-over gegeven die past bij Pink Ribbon: het internationale symbool voor bewustwording van borstkanker. Voor het zesde opeenvolgende jaar zullen onze roze stickers in beperkte oplage op wereldwijd 200 miljoen van onze smakelijke gele bananen prijken!

Onze Roze Sticker-serie illustreert hoe kleine, eenvoudige veranderingen zoals gezondheidsvoorlichting en bewustzijn (en het tijdelijk veranderen van onze blauwe sticker naar roze!), vrouwen kan inspireren om een holistisch gezonde levensstijl te leven, door het uitvoeren van regelmatige zelfonderzoeken en het ondergaan van regelmatige borstkankeronderzoeken.

Preventie is essentieel.

Sharing a Vision

Partnerschap tussen Chiquita en de Pink Ribbon

In de wereldwijde missie in de strijd tegen borstkanker speelt iedereen een rol. We zijn er trots op om de krachten te bundelen met belangrijke wereldwijde gezondheidsorganisaties en non-profitorganisaties om de boodschap aan vrouwen over de hele wereld uit te dragen met betrekking tot het belang en de urgentie van hun jaarlijkse borstonderzoeken en vroege opsporing, naast het aannemen van een gezonde levensstijl en eetgewoonten. In de wereldwijde missie in de strijd tegen het sociale probleem borstkanker, speelt iedereen een rol.

Onze samenwerking met de Pink Ribbon biedt ons de mogelijkheid om de preventie en behandeling van borstkanker in de Nederland te bevorderen en tegelijkertijd waardevolle ondersteuning te bieden voor de implementatie van programma’s die borstkankerpatiënten ondersteunen wanneer ze dat nodig hebben.

Ook al zijn de overlevingskansen van de ziekte goed, de behandeling van borstkanker kan (heel) ingrijpend zijn. Je lichaam verandert tijdens en na de ziekte.

Ik vind mezelf nu prachtig, sterk en ontzettend vrouwelijk. Veel meer dan ooit tevoren.
Baukje

Facts & Figures

In Nederland krijgt 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker. Pink Ribbon is er speciaal voor al deze vrouwen. De organisatie haalt geld op voor projecten en onderzoeken om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doet Pink Ribbon er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken.

Wist je dat…?

– Mannen ook borstkanker kunnen krijgen?

– Borstkanker de meest voorkomende kankersoort is bij vrouwen in Nederland?

– Er in Nederland meer 200.000 mensen zijn die borstkanker hebben of hebben gehad?

– 80% van de borstkankerpatiënten ouder is dan 50 jaar?

– De 5-jaarsoverleving op 89% ligt?

– Er dagelijks 9 mensen overlijden aan de gevolgen van borstkanker? Dat dit neerkomt op 3.000 mensen per jaar?

– Er daarom nog veel onderzoek nodig is naar borstkanker?

Onze recepten

Onze jaarlijkse inzet voor het goede doel

Bij Chiquita zetten we ons in om het bewustzijn van borstkanker te vergroten en duurzame verandering en welzijn te bevorderen. We zijn gepassioneerd door empowerment van vrouwen, omdat het een fundamenteel onderdeel is van ons Behind the Blue Sticker-initiatief.

We zijn er trots op om als 'goede buur' te fungeren en niet alleen steun te tonen voor bewustwording van borstkanker, maar ook om tot actie aan te zetten bij het aannemen van een holistisch gezonde levensstijl, vroegtijdige opsporing en preventie.