Eet als een marathonloper

maart 30th 2020 ・ 10 Leestijd in min

Het marathonseizoen 2018 in de VS en Europa staat op het punt te beginnen. Tijd om al die vrolijkheid en verwachting in iets om te zetten waar je wat aan hebt. Heb je je wel eens afgevraagd wat ze die marathonlopers te eten geven? Hoe is het mogelijk dat één persoon zo veel energie, kracht en uithoudingsvermogen heeft? Afgezien van de ongelooflijke vastberadenheid en toewijding die een atleet dagelijks tijdens zijn training aan de dag legt, verzorgen ze ook hun lichaam. Voedsel is brandstof. Door brandstof blijf je lopen. Zo simpel is dat!

Hoewel de meesten onder ons waarschijnlijk nooit een marathon zullen lopen, kunnen we ons wel laten inspireren door de voeding van een atleet. Omdat bananen meerdere voordelen, vitaminen en voedingsmiddelen bezitten, die perfect zijn aangepast aan de behoeften van een marathonloper, vind je hier een aantal van Chiquita’s lekkerste recepten om het lichaam van brandstof te voorzien.

Laten we beginnen met het ontbijt.

Probeer je lichaam als een auto te zien. Een auto start niet zonder brandstof – dat geldt ook voor je lichaam. Zonder ontbijt draait je lichaam eigenlijk op niets. Met dit in het achterhoofd is het eenvoudig te begrijpen waarom het ontbijt zo belangrijk is in het dieet van een atleet. Volle granen, natuurlijke suikers en vezels zijn belangrijk op dit moment van de dag. Volle granen zijn langzame koolhydraten, d.w.z. dat de energie langzaam en consistent wordt afgegeven. Vezels zijn noodzakelijk voor een gezonde spijsvertering. Sommige studies hebben echter ook aangetoond dat het ook goed werkt als impuls voor je stofwisseling. Hoewel vezels eigenlijk niet door het lichaam worden opgenomen, probeert het lichaam dat toch wat de stofwisseling stimuleert en calorieën verbrand terwijl het lichaam probeert de vezels te verteren. Met Chiquita’s Bananen-walnootmuffins sla je de spijker op zijn kop voor een perfect gebalanceerd ontbijt voor winnaars. Dit recept is rijk aan vezel, eiwitten en natuurlijke suikers uit Chiquita bananen voor de juiste start van jouw dag.

Het kan lastig zijn om al dat fruit en groenten op een dag binnen te krijgen. Vers fruit en groentesmoothies zitten boordevol voedingsmiddelen en kunnen zelfs de smaak van die “afschuwelijke” groentes verbloemen! Smoothies zijn lichter voor de maag en zijn dus perfect als snack voor of na het doen van oefeningen. Ze geven je daarnaast duurzame energie die nodig is om tussen maaltijden te kunnen blijven functioneren. Of je nu een marathonloper, een loper in spé of alles wat ertussen zit bent, iedereen kan halverwege de middag wel een extra boost gebruiken. Om de vloedgolf aan uitputting te voorkomen, ook wel bekend staat als “Het 14.30 gevoel”, zou je Chiquita’s Gezonde worteltaart met Chiquita-banaan kunnen proberen. Als dat nog niet genoeg is om de marathon van de dag door te komen, kun je ook wat heerlijke, voedzame Energierepen van gepofte quinoa met Chiquita-banaan en pompoenzaden. meenemen. Hiermee komt je zoetekauw aan zijn trekken en krijg je de energie-impuls om de dag mee door te komen.

Als je op zoek bent naar een perfecte, lichte maaltijd vóór de training, probeer dan Snackbox met chips van Chiquita-banaan, groente, fruit en noten. De romige bananensmaak vult de complexe zoetigheid van de mango prima aan! De hoofdmaaltijden zijn het beste moment om voedingsstoffen in te slaan die je eerder op de dag nog niet hebt binnengekregen. Aziatische roerbakgerechten zijn een smakelijke manier om dit te doen! Tijdens het roerbakken worden groentes kort op hoge temperaturen geschroeid en daarom behouden ze meer voedingsmiddelen. Ze zijn niet alleen snel een eenvoudig te bereiden, je hebt er ook maar één pan voor nodig! Voeg een Chiquita banaan toe voor een romigere consistentie. Proef Chiquita’s Robuuste havermoutkoekjes met Chiquita-banaan en bosbessen. Bij deze recepten draait alles om gemak!

Chiquita bananen zijn ideaal voor personen die regelmatig sport beoefenen, vanwege het snelle effect van koolhydraten op het energieniveau. Ze bieden de juiste voedingsmiddelen voor spierherstel na het sporten en helpen bij de balans van je watervasthouding.

Geniet met Chiquita van het marathonseizoen!

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link
Powered by Social Snap