Zo voorkom je de namiddagdip
Zo voorkom je de namiddagdip

Zo voorkom je de namiddagdip

Gezondheid en levensstijl
01 Nov 2018

We kennen allemaal dat namiddaggevoel wanneer je energieniveau is nul en de dag eindeloos lijkt. Dit is het moment waarop je uitstelgedrag gaat vertonen, je concentratie afneemt, je voortdurend moet gapen en droge ogen hebt. Maar maak je geen zorgen, het overkomt iedereen. Als je weet hoe je deze dip kunt voorkomen, zit je de rest van de dag lekker in je vel.

 

Maak een wandeling
Beweging stimuleert de bloedtoevoer naar de hersenen. Ren de trap op voor een goede cardiotraining. Zo eenvoudig kan het zijn! Voel je een namiddagdip opkomen? Kom van je stoel en beweeg, vijf minuten is al voldoende. Dit geeft je een mentale oppepper waardoor je verkwikt en alert weer aan het werk kunt. 

Blijf gehydrateerd
Als je water drinkt, heeft de namiddagdip minder vat op je. Als je onvoldoende drinkt wordt je moe. Drink gedurende de dag voldoende water, vanaf het moment dat je wakker wordt. Als de middagdip je toch te pakken krijgt, drink dan een paar glazen water. Je voelt je verfrist en krijgt de boost die je nodig hebt om je beter te concentreren. 

Eet een tussendoortje
Verjaag de moeheid door ervoor te zorgen dat je alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. Voedzame tussendoortjes die natuurlijke suikers en eiwitten bevatten staan bovenaan de lijst. Je raadt het al! Met Chiquita zit je goed. Chiquita-bananen bevatten de enkelvoudige koolhydraten die je snel een energieboost geven. Bovendien zijn ze heel eiwitrijk zodat je voldoende energie hebt om de rest van de dag door te komen. Heb je geen tijd om iets te bereiden? Ga dan voor Chiquita fruitkebab, eenvoudig te maken en onweerstaanbaar lekker. Heb je 10 minuten de tijd om iets lekkers klaar te maken? Ga dan voor een paar Chiquita banaan- en kokosenergieballetjes.- Heb je organisatietalent? Maak dan aan het begin van de week een paar banaan-granola repen. Dan weet je zeker dat je de hele wereld aankunt en vliegt je week in sneltreinvaart voorbij. Voel je dat er een namiddagdip op de loer ligt? Zorg dan dat je altijd een verse en draagbare Chiquita banaan bij de hand hebt. Die is perfect voor het opladen van je batterij en tovert een grijns van oor tot oor op je gezicht!

Rekken en strekken
Je hoeft niet eens achter je bureau vandaan te komen. Zijn je spieren stijf? Ook achter je bureau kun je een heleboel handige rekoefeningen doen zodat je je binnen enkele minuten weer zo fris als een hoentje voelt. Zo stimuleer je de bloedsomloop en maak je stijve spieren weer soepel. 

Ga eventjes aan de slag met een andere taak
Het kan gebeuren dat je even genoeg hebt van een bepaalde taak. Je komt niet meer op gang, kunt je niet concentreren en komt tot niets. Verspil je tijd niet! Concentreer je eventjes op een andere taak. Zo geef je je productiviteit een boost en kun je even bijkomen. Als je al uren met dezelfde taak bezig bent, is het fijn je 30 minuten op een andere, eenvoudigere taak te kunnen concentreren. Zodra je daarmee klaar bent, kun je meteen weer verder met de eerste taak. Je zal zien dat je nu weer gemotiveerd en alert bent. Op deze manier krijg je al je werk af en verspil je geen tijd!

 

Met deze tips van Chiquita haal je het meeste uit de dag en voorkom je een namiddagdip! We willen graag weten hoe jij een namiddagdip voorkomt. Laat het ons weten via #Chiquitabanana