Na de zomervakantie weer aan de studie? Dan kun je een Chiquita-banaan goed gebruiken!
Na de zomervakantie weer aan de studie? Dan kun je een Chiquita-banaan goed gebruiken!

Na de zomervakantie weer aan de studie? Dan kun je een Chiquita-banaan goed gebruiken!

Gezondheid en levensstijl
20 sep 2019

Bananen zijn een rijzende ster in de huishoudens van millenials, die steeds meer verse groenten en fruit in huis halen.

De Amerikaanse Consumer Expenditure Survey (CES) en het Engelse Bureau voor Nationale Statistieken melden beide een enorme toename van de uitgaven aan fruit en groente, terwijl uit de CES blijkt dat deze belangrijke groep 77% meer uitgeeft aan fruit.

Een grote Chiquita-banaan bevat slechts 121 calorieën, minder dan een halve gram vet, geen cholesterol en 2,5 gram vezels. Het grappige fruit is daarmee de perfecte keuze voor deze jonge generatie die veel belang hecht aan gezonde voeding. Millennials omarmen een gezondere, actievere levensstijl en zijn zich er steeds meer van bewust dat gezonde voeding van groot belang is voor een goede gezondheid.

Ontbijttraktatie
Deze realisatie heeft ertoe geleid dat Chiquita-bananen enorm populair zijn geworden als ontbijt, meestal in combinatie met een kommetje gewone yoghurt , maar soms ook als smoothie, voor een smakelijk en energiek begin van de dag.

Chiquita-bananen zijn een natuurlijke superfood – ze zijn niet alleen belangrijk voor gezondheid en welzijn, maar zijn ook nog eens heerlijk en zoet. Chiquita-bananen zijn een gemakkelijk en smakelijk tussendoortje voor deze generatie die een gezonde levensstijl belangrijk vindt. Ze zijn als tussendoortje immers veel gezonder dan snoep.

Voedsel voor je brein
Chiquita-bananen zijn het perfecte 'inpakken en wegwezen'-voedsel voor studenten – ze zijn makkelijk mee te nemen (in hun eigen aantrekkelijke, natuurlijke en biologisch afbreekbare jasje) en je kunt ze snel verorberen voordat je college of examen begint. Je kunt ze natuurlijk ook gezellig delen met vrienden.

Daarnaast zijn Chiquita-bananen goed voor de hersenen: studies hebben aangetoond dat bananen een geweldige bron van kalium, mangaan, vitamine C en vezels zijn. Onderzoek toont ook aan dat ze een positieve invloed op het geheugen kunnen hebben (en dat is goed nieuws voor elke student!).

Bananen bevatten ook vitamine B6 en leveren een behoorlijke hoeveelheid magnesium, een belangrijk mineraal dat de hersenfunctie een boost geeft. En of dat nog niet genoeg is, bevatten bananen de aminozuren tryptofaan en tyrosine, die het lichaam gebruikt voor de productie van de essentiële “feel good”-neurotransmitters serotonine en dopamine en noradrenaline, het “aminozuur dat je helpt bij het leren”. Ze zijn van groot belang bij het regelen van de stemming en helpen om rustig en geconcentreerd te blijven, terwijl ze gevoelens zoals stress en angst verminderen.

De hersenen kunnen niet optimaal werken zonder glucose, maar de geraffineerde suikers in snoep en andere soorten junkfood worden snel verteerd en kunnen de hersenen daarom niet langdurig ondersteunen. De natuurlijke fructose en oplosbare vezels in bananen werken perfect samen – de vezels vertragen de afbraak en afgifte van suiker, waardoor er een constante afgifte van glucose naar de hersenen plaatsvindt.

Eet elke dag een Chiquita-banaan
Als je elke dag een Chiquita-banaan eet, krijg je een heleboel voedingsstoffen binnen die essentieel zijn voor een energiek begin van de dag, een wakker brein, een positieve stemming en voldoende pit om door te zetten als anderen allang afgehaakt zijn. Zelfs op de drukste dagen is een Chiquita-banaan je beste vriend!

#chiquitabanana