Hoe de First Lady of Fruit vrouwen steunt
Hoe de First Lady of Fruit vrouwen steunt

Hoe de First Lady of Fruit vrouwen steunt

Bedrijfsnieuws
21 Mar 2018

Onze First Lady of Fruit

Maart is de maand van de dames. Het is de maand om de creatieve, aardige, intelligente, machtige en gepassioneerde vrouwen in de wereld te eren. Maart is de maand waarin de prestaties van vrouwen officieel worden erkend en hun stem duidelijker hoorbaar is. Hoewel het eigenlijk onze plicht is vrouwen het hele jaar te eren en te versterken, is de maand maart historisch gezien het moment voor de beweging voor de emancipatie van vrouwen.

Onze Chiquita gemeenschap vindt het niet meer dan normaal onze eigen First Lady of Fruit te eren. Miss Chiquita raakte in 1944 bekend als een geanimeerde banaan. Haar feestelijke en grappige persoonlijkheid samen met een catchy jingle werden beroemd bij de mensen thuis met een duidelijke missie: opvoeden.

Met het verstrijken van de decennia, is er ook vooruitgang geboekt op het gebied van de vrouwenrechten. De stem van vrouwen is krachtiger geworden. Dit bood de mogelijkheid om van Chiquita een echte persoon te maken. In de vooronderstelling dat vrouwen beter benaderbaar zijn, heeft Chiquita bananen van een persoonlijk gezicht kunnen voorzien, zodat de consumenten en vertrouwd figuur zien dat het product vertegenwoordigt.

Twintig jaar geleden begon Miss Chiquita persoonlijke vormen aan te nemen. Op reis door Amerika, zoals op de “Good Will, Good Nutrition Tour” en “Chiquita Perfect for Life Tour”, werkt ze aan een band met moeders en pleit ze voor welzijn en een actieve levensstijl. Van de ene vrouw tot de andere, het is nog steeds haar missie om mensen te onderwijzen over de voedingswaarde van bananen, hoe ze kunnen worden gebruikt en hoe ze moeten rijpen. Ze heeft culturele en sociale barrières geslecht zodat de Chiquita banaan zijn publiek kan bereiken. Miss Chiquita’s toegewijde glimlach die op elke blauwe sticker staat, is het zegel van hoge kwaliteit waar consumenten op kunnen rekenen.

Women's Choice Award geef vrouwen macht via een kanaal waarmee ze zich als collectieve stem kunnen laten horen en hun ervaringen met diensten en producten met andere vrouwen te delen, die voor meer dan 80% van de keuzes van consumenten verantwoordelijk zijn. Vrouwen in Amerika erkennen Chiquita als een van de beste fruitmerken, en het meest gewaardeerde bananenmerk voor hun gezinnen en vrienden via de Women’s Choice Award. Vol dankbaarheid kunnen we zeggen dat Chiquita door vrouwen voor vrouwen wordt gekozen.

In 2017, sloeg Chiquita de handen ineen met de American Cancer Society om de strijd aan te gaan tegen borstkanker. Er wordt voor een groter bewustzijn gezorgd van vroegtijdige opsporing, en welzijn en een actieve leefstijl worden ondersteund om ziekte te voorkomen.

Doe ook mee en draag paars in de maand maart, of blauw zoals Miss Chiquita.

Laten we samen alle geweldige vrouwen in de wereld eren met de prestaties die vrouwen tot dusverre hebben behaald en in die ze in toekomst zullen gaan neerzetten.