Chiquita tot een van de drie meest duurzame producten uitgeroepen
Chiquita tot een van de drie meest duurzame producten uitgeroepen

Chiquita tot een van de drie meest duurzame producten uitgeroepen

Bedrijfsnieuws
30 dec 2016

Werknemers en klanten van de Duitse detailhandelgroep REWE hebben de Chiquita-banaan uitgeroepen tot een van Duitslands drie meest duurzame producten in de levensmiddelencategorie.

Chiquita’s langdurige inspanningen werpen hun vruchten af: de producten van de internationale bananenteler zaten bij de eerste drie in de prijs voor Duitslands meest duurzame producten, volgens de werknemers en klanten van REWE Group (levensmiddelencategorie).

De Chiquita-banaan werd gekozen uit een totaal van 60 producten (levensmiddelen en niet-levensmiddelen) in de categorie “Duitslands meest duurzame producten”, als onderdeel van de stemming onder consumenten van REWE Group. Dit jaars editie was de 6de van REWE’s prijs voor de meest duurzame producten.

“Het feit dat onze bananen zijn erkend als een van Duitslands meest duurzame producten is een eerbetoon aan onze grote inspanningen in het verleden en in de actualiteit. Het is een bevestiging dat we op schema zijn met ons duurzaamheidsprogramma, dat zich tot doel stelt een waardevolle bijdrage te leveren aan toekomstige generaties: aan het merk Chiquita, onze klanten, leveranciers, werknemers en onze gemeenschap. Tegelijkertijd houden we daarbij rekening met de behoeftes van ons milieu”, aldus Andrew J. Biles, president en CEO van Chiquita Brands International. “Het is een zeer belangrijke erkenning van onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid en stimuleert onze motivatie om op trotse en resolute wijze het traject van de duurzaamheid te vervolgen”.

Over de duurzaamheidsprijs

De Duitse duurzaamheidsprijs wordt toegekend door de stichting “Deutscher Nachhaltigkeitspreis e.V.”, in samenwerking met de federale regering, gemeenschappelijke centrale verenigingen, handelsverenigingen, burgerorganisaties en onderzoeksinstituten. Met vijf categorieën, meer dan 800 deelnemers en 2.000 genodigden bij de prijsuitreiking is de Duitse duurzaamheidsprijs de grootste prijs in zijn soort in Europa. Ga voor meer informatie over de categorie “Duitslands meest duurzame producten (REWE Group consumentenstemming 2016)” naar.