Sticker Momenten & Campagnes

Chiquita slaat de handen ineen met Shazam en Dffrnt Media om het gangpad met versproducten via een meeslepende beleving te transformeren

Sticker Momenten & Campagnes

maart 31st 2020 ・ 10 Leestijd in min

Chiquita neemt shoppers en winkeliers mee op reis met behulp van de technologie van Shazam. Zo kunnen ze erachter komen wat er achter de blauwe sticker schuilgaat

Chiquita Brands International, de grootste bananenproducent ter wereld, heeft een nieuwe samenwerking aangekondigd met Shazam, de populaire app voor audio- en visuele herkenning. Hiermee kunnen consumenten op een boeiende en ontroerende manier ontdekken hoe Chiquita een leidende rol speelt op het gebied van duurzaamheid. Met behulp van de AR/VR-expertise van creatief bureau Dffrnt Media kunnen consumenten via de app een Shazam-code scannen op de iconische blauwe sticker, en virtueel “pellen” om meer te weten te komen over de inspanningen van Chiquita op het gebied van transparantie en duurzaamheid, naast alles wat Chiquita dagelijks doet om de belofte “achter de blauwe sticker” waar te maken.

"Bij Chiquita openen we graag deuren in onze sector", aldus Jamie Postell, verkoopdirecteur voor Chiquita in Noord-Amerika. "We zijn ervan overtuigd dat we als leider in de sector verplicht zijn om consumenten en winkeliers beter te informeren over de maatregelen die wij treffen om het best mogelijke fruit te telen, verzenden en leveren."

Vanaf midden juli 2018 zal de Shazam-code gedurende vier weken op 200 miljoen blauwe stickers van Chiquita komen te staan, in de VS en in meerdere Europese landen. Consumenten hebben toegang tot een AR-beleving via de app van Shazam die hen door middel van virtual reality naar de tropen transporteert. In wezen kunnen zij de reis die een banaan aflegt volgen: van Chiquita-plantages in Latijns-Amerika naar de haven, over de Atlantische Oceaan en via hun favoriete supermarkt naar de fruitmand thuis.

"We zijn heel blij dat mensen via Shazam te weten komen wat Chiquita op het gebied van duurzaamheid doet", vertelt Miles Lewis, SVP Shazam International. "Chiquita is het eerste merk dat gebruik gaat maken van visuele herkenningstechnologie in het gangpad met versproducten. Dankzij deze samenwerking kunnen wij een toegankelijk, meeslepend platform bieden waarop de boodschap van Chiquita op een authentieke en boeiende manier bij consumenten en winkeliers voor het voetlicht wordt gebracht."

Bananen zijn een van de best verkopende producten in supermarkten: je vindt ze in vrijwel elke keuken in het land. Dit biedt Chiquita een unieke gelegenheid om van zijn iconische blauwe stickers een krachtig touchpoint te maken, zodat consumenten op een leuke én educatieve manier met het merk in contact komen. Het initiatief “Achter de blauwe sticker” van Chiquita verzekert consumenten ervan dat de iconische blauwe sticker voor heerlijke – en bovenal – duurzame bananen van hoge kwaliteit staat. Daarom omvat het “Achter de blauwe sticker” initiatief meerdere innovaties op het gebied van landbouwbeheer en logistiek die een impact hebben op de vermindering van afval, CO2-uitstoot, water en nog veel meer.

  • Gepersonaliseerde recepten: toegang tot geavanceerde filters, recepten beoordelen, jouw favorieten bewaren in je persoonlijke bananenruimte.
  • Bevoorrechte toegang tot speciale weggeefacties en wedstrijden.
  • Stel je dieetvoorkeuren in en sla je meest geliefde lifestyle-artikelen op.

Word lid!

Sluit je aan bij de Chiquita community en krijg toegang tot je persoonlijke banana space!

Copy link