Chiquita-snapchat
Chiquita-snapchat

Chiquita lanceert Snapcodes ter ere van Wereldbananendag

Bedrijfsnieuws
01 apr 2019

 De bekende blauwe sticker van Chiquita zal worden voorzien van Snapchat-technologie om wereldwijd de aandacht van kopers en retailers te trekken

Chiquita, het grootste bananenmerk wereldwijd, en social media platform Snapchat gaan een samenwerking aan ter ere van Wereldbananendag op 17 april. Deze samenwerking biedt consumenten de mogelijkheid om op een speelse manier te interacteren met de Chiquita banaan. Tot eind mei zijn er op zo’n 200 miljoen bananen drie verschillende Snapcodes te vinden op de iconische blauwe sticker. Door de codes te scannen ontstaan er nieuwe belevenissen met het merk.

De Snapchat campagne bevat drie filters: World Lens, waarbij Snapchatters om worden gevormd tot een dansende Chiquita banaan, Face Filter doopt gezichten van mensen om tot een banaan en tot slot Game Filter. Deze laatste filter is een spel waarbij Snapchatters de mogelijkheid krijgen om vallende bananen op te vangen in een fruitmand om zo punten te scoren.

“Bananen behoren tot de meest verkochte producten in supermarkten. Het product staat vrijwel bij ieder gezin op tafel,” vertelt Jamie Postell, Directeur Verkoop bij Chiquita Noord-Amerika. “Chiquita is het eerste merk dat de visuele herkenningstechnologie van Snapchat naar de groenten- en fruitafdeling brengt. Dit biedt Chiquita de unieke kans om haar bekende blauwe stickers op een leuke en toepasselijke manier te benutten als krachtig klantcontactmoment met millennial- en generatie Z-consumenten.”

“Bananen zijn een van de meest verkochte producten in de supermarkt, waardoor ze op bijna elke keukentafel wel te vinden zijn”, geeft Peter Bolijn, Manager Marketing bij Chiquita Nederland aan. “Wij zijn het eerste merk in de AGF-categorie die de visuele herkenningstechnologie van Snapchat activeert. Het biedt ons een unieke gelegenheid om onze blauwe sticker als krachtig middel in te zetten richting Millennials en Generatie Z en hen de mogelijkheid te geven op een speelse manier te interacteren met ons merk”.

Deze stickeractie staat niet op zichzelf. Al decennialang ontwikkelt Chiquita speciale edities van zijn blauwe sticker om op een leuke en vrolijke manier te communiceren met zijn consumenten. Naast het speelse element benadrukken deze stickers ook de hoge kwaliteit, de geweldige smaak en het duurzame karakter van de Chiquita banaan. Het zogeheten Behind the Blue Sticker initiatief, het duurzaamheidsprogramma van Chiquita, behelst onder meer verschillende innovaties op het gebied van plantagebeheer en logistiek, de impact op afval, CO2-reductie, besparing van water en nog veel meer.

Voor meer informatie over deze samenwerking, ga naar www.chiquita.nl/snapchat of deel je creatie op social media met de hashtag #ChiquitaBanana.

Over Snapchat

Snap Inc. is een camera organisatie. Wij geloven dat, door de camera opnieuw uit te vinden, er een geweldige mogelijkheid ontstaat, om de manier waarop mensen met elkaar leven en communiceren te verbeteren. Wij dragen bij aan de vooruitgang van de mensheid door mensen in staat te stellen zichzelf te uiten, te leven in het moment, om te leren over de wereld en samen plezier te hebben.