Nieuwe internationale bananendoos
Chiquita introduceert nieuwe internationale bananendoos voor Nieuwjaar

Chiquita introduceert nieuwe internationale bananendoos voor Nieuwjaar

Bedrijfsnieuws
30 dec 2016

Chiquita Brands International rolt haar nieuwe internationale bananendozen uit die qua structuur steviger zijn en een verkoelend ontwerp hebben om de versheid van bananen te verbeteren en voor een zo stabiel mogelijk transport op pallets te zorgen.

Chiquita’s inzet voor kwaliteit gaat nog verder met dit nieuwe consistente verkoelende ontwerp, waardoor bananen gelijkmatiger kunnen rijpen. Volgens door de rijpfaciliteit van het bedrijf ondersteunde markttests waren er meer gelijkmatige rijptemperaturen, een betere uniformiteit van kleur en betere ABC-scores met de nieuwe dozen – een potentiële energiebesparing van 20%.

“Ons doel is mensen over heel de wereld in producten van de hoogste kwaliteit te blijven voorzien. Daarom zetten we ons in voor efficiëntere transportmethodes van ons fruit”, vertelt de vicepresident van Noord-Amerika Chris Dugan voor Chiquita Brands. “Het verheugt ons verbeteringen in de kwaliteit van het fruit waar te nemen dat bij onze partners aankomt. Ook zijn we blij met de kostenefficiëntie die deze dozen met zich meebrengen.”

De nieuwe bananendozen zorgen voor minder voedselafval omdat onnodige beschadiging en overrijpen van het fruit tijdens het transport wordt voorkomen – dus is het aanbod van vers fruit over heel de wereld groter. De dozen komen ook met nieuwe afbeeldingen, hebben een schoner uiterlijk en vertegenwoordigen Chiquita’s nieuwste boodschap en kleuren. Zo krijgen winkelaars en kopers een coherent uiterlijk en gevoel bij het merk dat ze al jaren zo lekker vinden.